banner-mia2.gif

Моніторинг законодавства

10 лютого 2016 року набрали чинності зміни до Постанови КМУ № 509 «Про затвердження Порядку накладення штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення», якими визнано право Держпраці на накладання фінансових штрафів за порушення трудового законодавства на підставі:

акта про виявлення під час перевірки суб’єкта господарювання або роботодавця ознак порушення законодавства про працю та/або зайнятість населення, складеного посадовою особою Держпраці чи її територіального органу;

-рішення суду про оформлення трудових відносин із працівником, який виконував роботу без укладення трудового договору, та встановлення періоду такої роботи чи роботи на умовах неповного робочого часу в разі фактичного виконання роботи повний робочий час, установлений на підприємстві, в установі, організації.

Не сплачені у добровільному порядку штрафи стягуватимуться:

у судовому порядку регіональними центрами зайнятості на підставі матеріалів справи, що передаються їм територіальними органами Держпраці (щодо штрафів, передбачених частинами другою, п’ятою і шостою статті 53 Закону № 5067);

-  у судовому порядку територіальними органами Держпраці (щодо штрафів, передбачених частинами третьою, четвертою і сьомою статті 53 Закону № 5067);

-  органами державної виконавчої служби (щодо штрафів, передбачених частиною другою статті 265 КЗпП).

У минулому, 2015 році, фінансові штрафи за порушення норм трудового законодавства Держпраці не застосовували (не було відповідних змін у підзаконних актах).

ДФСУ В зв'язку з набранням чинності 01 січня 2016 року Законом України від 24 грудня 2015 року № 909–VIIІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» (далі – Закон № 909–VIIІ), яким, зокрема, внесено зміни до статті 7 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464 «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон № 2464),  надала роз'яснення для однозначного трактування питань нарахування ЄСВ за минулі періоди, а саме нарахування лікарняних, нарахованих у 2016 році за період 2015 року та відпускних, нарахованих у грудні 2015 року за період січня 2016 року.

ДФСУ у Листі від 22.01.2016 року №2074/7/99-99-17-03-01-17 податківці повідомили, що єдиний соціальний внесок на суми перехідних лікарняних за період 2015 року, нарахованих платником у січні 2016 року, обчислюється виходячи з розміру єдиного внеску, що діє на день нарахування (обчислення, визначення) заробітної плати (доходу), на яку нараховується ЄСВ у розмірі 22%.

Перехідні відпускні, нараховані у 2015 році за період, який припадає на січень 2016 року, перерахунку не підлягають.

Мінфін наказом від 28 січня 2016 року №21 затвердив нові форми, наказ набирає чинності з 01.02.2016 року:

  • декларації з податку на додану вартість;
  • уточнюючого розрахунку податкових зобов’язань з податку на додану вартість у зв’язку з виправленням самостійно виявлених помилок;
  • розрахунку податкових зобов’язань, нарахованих отримувачем послуг, не зареєстрованим як платник податку на додану вартість, які постачаються нерезидентами, у тому числі їх постійними представництвами, не зареєстрованими платниками податків, на митній території України;
  • Порядок заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість.

Податківці у доповнення до Листа від 05.01.2016 року№203/7/99-99-19-03-02-17 видали ще одне роз'яснення Лист від 27.01.2016 року №2533/7/99-99-19-03-01-17/.

Насамперед фахівці ДФСУ нагадали, що  у 2016 році в межах спеціального режиму оподаткування запроваджена часткова сплата сум ПДВ до бюджету та на спеціальні рахунки. Розмір суми ПДВ, що підлягає сплаті до бюджету та перерахуванню на спеціальні рахунки, залежить від виду сільськогосподарської продукції, що реалізується. 

З метою визначення сум ПДВ, що підлягають сплаті до держбюджету та перерахуванню на спеціальні/поточні рахунки платників, суб'єкти спеціального режиму оподаткування та платники – сільгосппідприємства, які відповідають вимогам пункту 209.18 ПКУ, суми податкових зобов’язань та податкового кредиту звітного (податкового) періоду визначають за кожним видом операцій.

При цьому, у разі придбання/виготовлення у 2016 році суб'єктами спеціального режиму оподаткування та платниками – сільгосппідприємствами, товарів/послуг, основних фондів для їх використання частково:

-    для виробництва зернових і технічних культур,

-    та/або для виробництва продукції тваринництва,

-    та/або для інших сільськогосподарських товарів/послуг,

такі платники податку повинні здійснити розрахунок питомої ваги вартості таких зернових і технічних культур, продукції тваринництва та інших сільськогосподарських товарів/послуг у загальній вартості усіх сільськогосподарських товарів/послуг, поставлених за 12 попередніх послідовних звітних періодів. Наприклад, при придбанні таких товарів/послуг у березні 2016 року платнику необхідно здійснити такий розрахунок питомої ваги за звітні податкові періоди березень 2015 року – лютий 2016 року.